Ви падаєте ввечері на подушку без сил і з відчуттям, що все ще не можете нічого встигнути? Ви з друзями намагалися зустрітися на вечерю протягом місяця? У всіх нас інколи бувають важкі часи, але не дозволяйте, щоб вас пригнічували обов’язки та виснаження.
Ми допоможемо вам зорієнтуватися в хаосі та проведемо вас через практичні кроки, щоб організувати свій час і правильно спланувати свій день. Щоб увечері можна було спокійно зітхнути і подбати про себе.
Якщо ви потонули в завданнях, то спочатку вам потрібно буде виплутатися з ситуації – отримати загальний огляд усього, що відбувається, викинути це з голови і вирішити елементарну організацію часу. Ви побачите, що одразу відчуєте невелике полегшення. Ми зробимо це в чотири кроки.
Почніть з роботи та навчання. Запишіть усі завдання, які є у вашій адженді, усі проєкти, які вас чекають, а також регулярну рутину. Це може бути написання щомісячних звітів, регулярні зустрічі тощо. Вам потрібно отримати найбільш повний огляд.
Зробіть те ж саме з особистими завданнями. Запишіть свої поточні зобов’язання, від запису до стоматолога до покупки подарунка на майбутній день народження. Все, що тримаєте в голові. Якщо ви регулярно маєте складніші домашні завдання (наприклад, прибирати в саду), запишіть їх також на папері.
Ви можете бути шоковані тим, наскільки довгий ваш список. Але не хвилюйтеся, ми будемо скорочувати його поступово.
Ми часто відчуваємо себе пригніченими, тому що не зосереджуємося на тому, що дійсно важливо. Коли наближається дедлайн, зʼявляється стрес. Тому ми маємо розставити пріоритети завдань. Чудовим інструментом є принцип Ейзенхауера. За його словами, ви розподіляєте завдання на чотири категорії за їх важливістю та терміновістю.
Не можете вирішити, що важливо? Спробуйте скористатися принципом Парето. Згідно з цим принципом, 20% зусиль (в тайм-менеджменті) приносять нам 80% вигоди (доходу). Шукайте види діяльності, які найбільше впливають на ваш прибуток.
Згодом настає час позбутися неважливих справ. Або делегуючи їх, або просто не виконуючи. Ви дійсно не повинні робити все самостійно. Ви можете делегувати роботу комусь із команди, найняти стороннього працівника або звернутися до свого керівництва зі списком справ і попросити їх разом визначити пріоритети.
Перш ніж вирішити найбільш складні задачі, як щодо того, щоб запросити людину для належного прибирання дому чи вирішити питання про домовлений недільний обід, запросивши сім’ю до ресторану? Ви обов’язково знайдете багато завдань, які вам не доведеться виконувати самостійно. Це варте душевного спокою.
Вам знайоме те відчуття, коли перед вами стоїть велике завдання, але ви постійно відкладаєте його, бо не знаєте, з чого почати?
Тому всі великі завдання (проєкти) потрібно розбивати на менші частини. Такі, які займають лише кілька хвилин. Наприклад, ви можете розділити підготовку презентації на дослідження інформації, підготовку плану, створення слайдів, покращення дизайну тощо. Вам не обов’язково робити все одразу. Розділивши завдання, ви можете просувати їх крок за кроком, навіть якщо у вас залишилося на них лише п’ятнадцять хвилин.
Ви вже знаєте, що на вас чекає. Наступний крок – правильно спланувати завдання. Використовуйте щоденник або одну з програм для управління часом, тримати завдання в голові не завжди зручно. Ви відчуєте полегшення.
Плануйте принаймні щотижня, чи щомісяця. Тоді ви уникните ситуацій, коли ви щось пообіцяли комусь, але у вас дедлайн для місячного звіту, наприклад, і плани будуть зруйновані. Отже:
Часто ми навіть не усвідомлюємо цього, а вдень тікаємо в несуттєві справи. Для більшості з нас соціальні медіа — це велика трата часу. Але це також можуть бути непотрібні зустрічі або будь-яка інша форма прокрастинації. Спробуйте записати всі свої дії протягом кількох днів і подивіться, де ви можете «виграти» додатковий час. Тоді у вас буде більше вільного часу ввечері, і ви зможете нарешті зустрітися з друзями або дочитати книгу, яка лежить у вас на столі.
У нас є розклад, тому зараз ми розглянемо конкретні методи управління часом, які допоможуть його дотримуватися.
Зараз це може здатися не так, але вихід завжди є. Не будьте надто суворими до себе. Потрібен час, щоб звикнути до структурованої роботи та виховати дисципліну. Починайте поступово і відзначайте кожен прогрес.
Управління часом, баланс між роботою та особистим життям і прокрастинація також є чудовими темами для терапії. Жодна проблема не є «незначною». Експерт допоможе вам розібратися в думках, розставити пріоритети, знайти мотивацію і, головне, вихід із хаосу. У Hedepy ми пропонуємо терапію онлайн, і ви можете вибрати з понад 60 сертифікованих терапевтів.
Якщо ваше психічне здоров’я загрожує вам або оточуючим, негайно зверніться до служби екстреної допомоги (телефон: 112).
Наші психотерапевти чи Hedepy s.r.o. не несуть відповідальності за стан вашого здоров'я.