Удосконалення лідерських навичок часто є сферою коучингу. Психотерапія може допомогти вам зрозуміти внутрішні конфлікти або страхи, які заважають вам бути кращим лідером. Крім того, зазвичай це призводить до поліпшення сприйняття власних почуттів.
Це може допомогти покращити ваші навички слухання та емпатії до інших. Все це необхідно для сучасного лідерства.
Що таке лідерство?
Лідерство – це стиль управління людьми без застосування насильства. Лідер ставить перед собою бачення або цілі, а інші, природно, слідують йому. У той час як лідер керує баченням і розвиває внутрішню мотивацію в команді, менеджер більше зосереджений на плануванні, організації завдань і отриманні прибутку. Менеджерським навичкам можна навчитися, проте важлива особиста зрілість лідера. Керівник також може стати лідером.
І лідер, і хороший менеджер ставлять цілі, прислухаються до людей і підтримують їх внутрішню мотивацію. Вони піклуються про ріст і розвиток членів команди, підбирають на ролі талановитих людей і не бояться, що ті їх переростуть. Вони орієнтуються на позитивні результати, шукають стратегії та рішення складних ситуацій, не приписують провини. Вони надають зворотній зв’язок і водночас відкриті для нього. Хороші лідери також автентичні та читабельні для інших. Для всього цього також необхідно, щоб керівник розбирався в собі, знав свої сильні сторони, а також недоліки та проблеми. У цьому йому може допомогти і психотерапія.
Надзвичайно важливо, особливо у випадку інтелектуальної роботи, підтримувати внутрішню мотивацію співробітників. Поставте цілі і дозвольте їм працювати так, як вони вважають за потрібне, підтримуйте їх навчання, залучайте їх до подій і процесу прийняття рішень. Разом із завданнями делегуйте й відповідальність. Цінуйте роботу людей і давайте чесний і розвиваючий зворотній зв’язок замість негативної критики.
Ефективний зворотний зв’язок орієнтований на майбутнє і показує можливості для подальшого розвитку, надається індивідуально та вчасно. Бажано на початку попросити співробітника оцінити його роботу і приділити йому достатньо часу та уваги. Конструктивний зворотний зв’язок описує, зокрема, спостережувану поведінку або результати роботи та їх наслідки, як позитивні, так і негативні. Менеджери іноді бояться давати зворотний зв’язок, бояться протидії чи конфлікту, але якщо вони дотримуються основних правил і щиро зацікавлені в іншій людині, результатом може стати діалог фактично, який підтримує розвиток співробітника. Знання того, як відокремлювати факти від ваших власних почуттів і вміти описати обидва з них, значно полегшує закладення основи для хороших відгуків.
Кожен керівник має свій стиль роботи з людьми, від якого залежить, чи він авторитарний чи демократичний, чи довіряє він людям, чи постійно контролює їх. На стиль впливають освіта, особистість і культура. Багато менеджерів використовують, часто несвідомо, той самий стиль, що й їхній керівник. У психотерапії можна розповісти, як людина насправді почувається як керівник, чи не намагається поводитися таким чином, що суперечить його природі. При цьому пропагується автентичність, що важливо для керівника і підвищує його авторитет.
Менеджери та керівники компаній стикаються з важкими ситуаціями на роботі, в тому числі і з конфліктами, і при цьому часто скаржаться, що їм нема з ким поділитися і що їм через це відверто погано. Тому варто звернутися до експерта, який вислухає і запропонує безпечний простір для обміну емоціями. Менеджери також часто дуже зайняті, тому онлайн-психотерапія може стати способом заощадити час на поїздках або, наприклад, поєднати психологічну консультацію з прогулянкою.
Якщо ваше психічне здоров’я загрожує вам або оточуючим, негайно зверніться до служби екстреної допомоги (телефон: 112).
Наші психотерапевти чи Hedepy s.r.o. не несуть відповідальності за стан вашого здоров'я.